Przykładowa plansza:

Odpowiedź: plansza jest poprawna
Gra toczy się na planszy o rozmiarze nXn podzielonej
na nXn kwadratowych komórek. Każda komórka ma ośmiu
"sąsiadów", czyli komórki przylegające do niej bokami i rogami.
Każda komórka może znajdować się w jednym z dwóch stanów: może być
albo "żywa" (włączona), albo "martwa" (wyłączona). Stany komórek
zmieniają się w pewnych jednostkach czasu. Stan wszystkich komórek w
pewnej jednostce czasu jest używany do obliczenia stanu wszystkich
komórek w następnej jednostce. Po obliczeniu wszystkie komórki
zmieniają swój stan dokładnie w tym samym momencie. Stan komórki
zależy tylko od liczby jej żywych sąsiadów.
Reguły gry według Conwaya:
Napisz program symulujący stan gry w kolejnych chwilach czasu.
Rozmiar planszy n jest podany parametrem programu. Stan
początkowy generowany jest losowo z udziałem "żywych" komórek 30%.
Kolejne stany wyświetlają się po naciśnięciu Enter.
Napisz klasę Polynomial opisującą wielomian
n-tego stopnia.
Pola klasy to:
int n - stopień wielomianudouble[] coefficients - tablica współczynników wielomianu
skonstruowana tak, że coefficients[0] oznacza wyraz wolny, coefficients[1]
jest współczynnikiem przy pierwszej potędze x itd.Zaimplementuj następujące funkcje składowe klasy:
String toString()Polynomial derivative() - zwraca wielomian będący pochodną argumentuPolynomial add(Polynomial p) - zwraca sumę 2 wielomianówPolynomial multiply(Polynomial p) - zwraca iloczyn 2 wielomianówFunkcja main() tworzy dwa obiekty typu Polynomial, p1 i
p2, a następnie drukuje współczynniki wielomianów:
p1(x)p2(x)p1'(x)p2'(x)p1(x) + p2(x)p1(x) * p2(x)Zaimplementuj klasę Student, zawierającą następujące pola:
id (string składający się z dokładnie 6 cyfr bez wiodącego 0firstNamelastNamefacultysubject, mark), ocena ma być liczbą
całkowitą z przedziału $[2,\, 5]$averageMarkNapisz odpowiedni konstruktor, gettery, settery. Konstruktor i settery mają sprawdzać poprawność danych. Zaimplementuj metody:
calculateAverage()changeMark()toString()Metoda main() powinna stworzyć tablicę kilku studentów
(wykorzystując losowe wartości), wypisać ją i przetestować pozostałe metody
Napisz program, który definiuje klasę Vector3D a
następnie klasę Tetrahedron (definiującą czworościan
o krawędziach danych przez trzy wektory - obiekty składowe klasy
Vector3D).
Klasa Vector3D powinna zawierać:
doubletoString()Iloczyn wektorowy:
$$\begin{aligned}\mathbf {a\times b} &={\begin{vmatrix}a_{y}&a_{z}\\b_{y}&b_{z}\end{vmatrix}}\mathbf {i} -{\begin{vmatrix}a_{x}&a_{z}\\b_{x}&b_{z}\end{vmatrix}}\mathbf {j} +{\begin{vmatrix}a_{x}&a_{y}\\b_{x}&b_{y}\end{vmatrix}}\mathbf {k} \\&=(a_{y}b_{z}-a_{z}b_{y})\mathbf {i} -(a_{x}b_{z}-a_{z}b_{x})\mathbf {j} +(a_{x}b_{y}-a_{y}b_{x})\mathbf {k} ,\end{aligned}$$ KlasaTetrahedron powinna zawierać:
Vector3D