int t[n][n]
.
Proszę napisać program wypełniający tablicę przypadkowymi
wartościami, a następnie:
Dana jest macierz r x c
oraz dwie liczby całkowite
r2, c2
, będące wymiarami nowej macierzy. Napisz program, który
tworzy nową macierz o wymiarach r2 x c2
i wypełnia ją wartościami z
oryginalnej macierzy (w takiej samej kolejności). Funkcja przekształcająca
zwraca nową macierz, jeżeli podane parametry były prawidłowe. W przeciwnym
przypadku zwraca macierz oryginalną.
Przykładowa plansza:
Odpowiedź: plansza jest poprawna
Gra toczy się na planszy o rozmiarze nXn
podzielonej
na nXn
kwadratowych komórek. Każda komórka ma ośmiu
"sąsiadów", czyli komórki przylegające do niej bokami i rogami.
Każda komórka może znajdować się w jednym z dwóch stanów: może być
albo "żywa" (włączona), albo "martwa" (wyłączona). Stany komórek
zmieniają się w pewnych jednostkach czasu. Stan wszystkich komórek w
pewnej jednostce czasu jest używany do obliczenia stanu wszystkich
komórek w następnej jednostce. Po obliczeniu wszystkie komórki
zmieniają swój stan dokładnie w tym samym momencie. Stan komórki
zależy tylko od liczby jej żywych sąsiadów.
Reguły gry według Conwaya:
Napisz program symulujący stan gry w kolejnych chwilach czasu.
Rozmiar planszy n
jest podany parametrem programu. Stan
początkowy generowany jest losowo z udziałem "żywych" komórek 30%.
Kolejne stany wyświetlają się po naciśnięciu Enter
.