Monika Dekster

Laboratorium 6. Wprowadzenie do obiektowości.

Zadania

  1. Napisz klasę Fraction. Zaimplementuj:
    • konstruktor, który przyjmuje dwa parametry całkowite (licznik i mianownik); konstruktor powinien wypisać komunikat o błędzie w przypadku, gdy mianownik jest zerem
    • Fraction add(Fraction u) - dodawanie ułamków
    • Fraction mult(Fraction u) - mnożenie ułamków
    • void reduce() - skróć ułamek
    • double evaluate() - zwraca wartość ułamka w postaci liczby rzeczywistej
    • void print() - wypisuje ułamek
  2. Napisz klasę Stack opisującą stos liczb całkowitych. Definicja klasy powinna zawierać implementację następujących funkcji:
    • konstruktor
    • void push(int t) - wstawienie elementu o wartości t na stos
    • int pop() - pobranie elementu ze stosu
    • bool empty() - sprawdź, czy stos jest pusty
    • bool full() - sprawdź, czy stos jest pełny